Shin Go Ryu Cup 2020
Shin Go Ryu Cup 2020

Så er det igen tid til stævne for alle - med mulighed for deltagelse i kata, kumite og kubodo så alle kan være med.

Tilmelding:
Ønsker man stille op så aftales dette med Senpai Nellie.
Der skal betales et deltagergebyr på kr. 125 pr. disciplin og kr. 250 hvis man ønsker at deltage i alle tre discipliner.
Tilmelding/betaling skal ske senest 12. april 2020.

Krav om beskyttelse
- Børn (under 16 år): Vest, hjelm og benbeskytter.
- Voksen (over 16 år): Benbeskytter, skridtbeskytter (kun mænd), brystbeskytter af koptype (kun kvinder).
- Tandbeskytter er frivilligt, men kan stærkt anbefales.

Mødetid senest kl. 8.30 - Næstved Arena - Indvejning mellem kl. 8.00-8.45.
Det er gratis adgang for tilskuere - Så mød op og hep på klubben deltagere.

Arrangørens hjemmeside: Shingoryu.com

Vigtigt
Hvis man ikke kan betale via Klubmodul skal tilmelding samt vægt, højde, kamperfaring mv. sendes til Nellie (haslevkarateskole@gmail.com).
Beløbet indsættes på klubbens konto ved tilmelding. Konto nr. 6070 000 4253 958.
12.04.2020
25.01.2020 kl. 08.30 - 25.01.2020 kl. 17.30
Næstved Arena

Graduering

Graduering eller bælteprøve, afholdes minimum to gange årligt, i december og i juni måned.

Det er vigtigt at forstå, at det er et privilegium at gå til graduering, ikke en ret. Det vil derfor være instruktøren, som giver eleven besked om, at han/hun skal til graduering. På børneholdene vil eleverne få en seddel med hjem, hvis de er indstillet til graduering.

En graduering er en test af elevens kunnen, både af nyt pensum men også det pensum, man tidligere er blevet gradueret i. Indstilling til graduering vil være en samlet vurdering af elevens kunnen og indsats under træning.

I Haslev Karate SKole benytter børn mon-grader og voksne kyu-grader. Mon-bæltet adskiller sig fra de farvede kyu-bælter ved, at det er et hvidt bælte med en gennemgående farvet streg. Kravene til voksenbælter er større end kravene til børnenebælter. Pensum ligger i gennemsnit to bælter under for børnebælterne, derudover er der på kyu-graderne krav til styrke og kondition. Endvidere er der større krav til kumite på voksenbælter - både fysisk, teknik og tid).

Gradueringspensum

Herunder kan du se gradueringskravene for de enkelte bæltetyper, som Haslev Karate Skole benytter.

Pensum Haslev Karate Skole

Bæltegrader

For at gøre det let for alle at genkende den enkelte elevs eller instruktørs niveau og erfaring, angives det altid med en bestemt bæltefarve, som bæres sammen med gien.

De enkelte graders bæltefarve og titel kan ses på siden bæltegrader.