Velkommen til Haslev Karate skoles hjemmeside og medlemssystem

Haslev Karate Skole optager generelt nye elever to gange om året. Det er ved sæsonstart, som er midt i august frem til udgangen af september, og hele januar måned. Optagelse i de mellemlæggende perioder kan også lade sig gøre, hvis eleven har trænet karate tidligere, eller der er andre gode grunde til at give den enkelte elev dispensation for denne regel.

Træningsdage, tider og priser kan ses i topmenuen på siden Hold. Kontingentpriser kan ses ved at klikke på det enkelte hold.

Sådan gør du for at blive medlem:

Opret medlemsprofil

For at tilmelde dig hold og events skal du have en medlemsprofil med brugernavn og adgangskode. Det får du ved at klikke på knappen "Opret profil" øverst til højre på siden.

Tilmelding og betaling for nye medlemmer

Under menupunktet "Holdtilmelding" ovenfor kan du se de forskellige hold, som du kan tilmelde dig (når du har oprettet en profil).
OBS: Du er først sikret en plads på et hold, når du har tilmeldt dig og betalt (med dankort) her i systemet.

Har man ikke dankort kan kontingentet betales på konto nr.
6070-0004253958. Send samtidig en besked til mail@haslevkarateskole.dk om betalingen. Så vil kasseren søge for at man kan blive tilmeldt holdet på hjemmesiden.

Du er selvfølgelig velkommen til at træne med gratis et par gange, for at se om karate er noget for dig. Men vær opmærksom på, at man først har sikret sig plads på et hold, når man har betalt kontingent via vores system. Da tilmelding sker efter "først til mølle"-princippet, gælder det om at få tilmeldt sig og betalt hurtigst muligt.

Særlig info til forældre

Når du som forælder tilmelder dit barn, skal du angive barnets navn som deltagerens for- og efternavn. Skriv dit eget fulde navn i feltet
"Kontaktperson." Har dit barn en mobiltelefon, skriv nummeret i feltet "Mobil tlf." I feltet "Ekstra mobil" skriver du dit eget mobilnummer.

Vær opmærksom på, at ved indmeldelse giver man også tilladelse til, at barnet kan blive fotograferet eller filmet i forskellige sammenhænge. Det kan være under træning, graduering, opvisning, stævner eller andre af klubbens sociale arrangementer.

Tilmelding til events

Som medlem af klubben kan du bruge dit login til at tilmelde dig klubbens forskellige arrangementer via menupunktet "Event" ovenfor.
Ved eventuelle spørgsmål eller problemer kan du kontakte klubbens kasserer på: mail@haslevkarateskole.dk.

Udmeldelse sker ligeledes ved at kontakte klubbens kasserer på: mail@haslevkarateskole.dk.

Graduering

Graduering eller bælteprøve, afholdes minimum to gange årligt, i december og i juni måned.

Det er vigtigt at forstå, at det er et privilegium at gå til graduering, ikke en ret. Det vil derfor være instruktøren, som giver eleven besked om, at han/hun skal til graduering. På børneholdene vil eleverne få en seddel med hjem, hvis de er indstillet til graduering.

En graduering er en test af elevens kunnen, både af nyt pensum men også det pensum, man tidligere er blevet gradueret i. Indstilling til graduering vil være en samlet vurdering af elevens kunnen og indsats under træning.

I Haslev Karate SKole benytter børn mon-grader og voksne kyu-grader. Mon-bæltet adskiller sig fra de farvede kyu-bælter ved, at det er et hvidt bælte med en gennemgående farvet streg. Kravene til voksenbælter er større end kravene til børnenebælter. Pensum ligger i gennemsnit to bælter under for børnebælterne, derudover er der på kyu-graderne krav til styrke og kondition. Endvidere er der større krav til kumite på voksenbælter - både fysisk, teknik og tid).

Gradueringspensum

Herunder kan du se gradueringskravene for de enkelte bæltetyper, som Haslev Karate Skole benytter.

Pensum Haslev Karate Skole

Bæltegrader

For at gøre det let for alle at genkende den enkelte elevs eller instruktørs niveau og erfaring, angives det altid med en bestemt bæltefarve, som bæres sammen med gien.

De enkelte graders bæltefarve og titel kan ses på siden bæltegrader.